reklama

Ako sa Slovensko dostalo do programu Concoursu Mondial Bruxelles

Budúci rok sa v máji, v Bratislave uskutoční jubilejný dvadsiaty ročník najprestížnejšej súťaže vín na svete Concours Mondial du Bruxelles. Vyše 300 degustátorov z celého sveta sa zúčastní tejto putovnej súťaže. Z nich väčšina patrí medzi najznámejších svetových žurnalistov. Ochutnajú a ocenia vyše 8000 vzoriek vín. Každý zúčastnený hodnotiteľ úchvatne opisuje vo svojom magazíne, blogu, či webstránke usporiadateľskú destináciu. Túto skvelú správu som si spolu s ďalšími slovenskými degustátormi a predstaviteľmi Slovenskej agentúry cestovného ruchu Slovenskej republiky (SACR) vypočul na pódiu v portugalskom Guimaráes (úvodné foto). Za ohromného potlesku prítomných degustátorov z celého sveta a s perlivým mokom od vinárov z Eleska. Bol to očarujúci pocit.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Oslava velkolepého výsledku
Oslava velkolepého výsledku (zdroj: Andrej Ondrejmiška)

Po krátkom príhovore premietli spot o Slovensku. Za opätovného potlesku nám všetkým blahoželali a spolu s nami oslávili túto udalosť. Po prvý krát sa tento turnaj odohrá v krajine bývalého východného bloku a Slovensko sa môže prezentovať ako vinárska krajina s obrovským potenciál vinárskej turistiky a skvelých vín.

Concours Mondial de Bruxelles bola založená v roku 1994 Louisom Havauxom. Od roku 2006 sa vždy koná mimo Belgicka a putuje po európskych vinárskych mestách. Túto súťaž hostili mestá ako Lisabon, Maastricht, Bordeaux, Valencia alebo Luxemburg.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aby som Vám priblížil začiatky aktívnej diplomacie, vďaka ktorej sme dosiahli takýto úspech sa musíme vrátiť do roku 2011, do miesta najväčšej výstavy cestovného ruchu CMT Stuttgart. Tu mi bolo umožnené prezentácia vín zo Slovenska pri degustáciách pre verejnosť i počas obchodných rokovaní.

Medzi významnými ľuďmi, ktorí sa týchto rokovaní na tejto výstave v Nemecku zúčastnili, bol aj Thomas Brandl. V tom čase pracoval ako hovorca tohto výstaviska v Stuttgarte. Hovorili sme spolu o slovenských vínach, ktoré som priniesol. Všetky sme spolu ochutnali. Predstavil som mu oblasti, z ktorých pochádzajú. Ako mám vo zvyku, tak som Thomasa pozval na Slovensko a ponúkol som mu prehliadku najlepších vinárstiev u nás

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O dva týždne neskôr, som dostal telefonát, kde ma dal pozdraviť pán Thomas Brandl cez jeho asistentku. Pripravovala mu služobnú cestu na Slovensko ohľadom výstavy Intervitis Vienna a spýtala sa ma, či ešte platí moja ponuka, previesť ho slovenskými vinárstvami. Pozvanie som potvrdil a odkázal mu, že sa teším stretnutiu na Slovensku.

Pár dni po tomto rozhovore som dostal pozvánku od Thomasa aj na tlačový obed v Bratislave pri príležitosti plánovanej výstavy Intervitis Vienna. Celý čas sme sa zhovárali s Thomasom o víne a jeho organizačnej úlohe na Concours Mondial de Bruxelles (CMB). Bol som ohromený jeho aktivitami a plánmi do budúcnosti s vinárskou turistikou v strednej Európe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po skvelom obede sme sa presunuli z Bratislavy do Modry, kde v plnom prúde prebiehala prezentacia Mladých vín u Rychtára ročníka 2010. Bol to dobrý výber akcie. Všetkých top vinárov sme mali na jednom mieste a T. Brandl sa mohol s nimi zoznámiť.

Tu sa Thomas priznal, že je v organizačnej jury CMB. Spomenul, že za dva mesiace ide hodnotiť vína do Luxemburgu. To som mu v tej chvíli veľmi závidel. Bojazlivo a trasľavým hlasom som poznamenal: „...hmmmm ísť hodnotiť víno na CMB je môj sen“.

On mi na to povedal, že sa môže spýtať, či by som sa nemohol tohto podujatia zúčastniť aj ja ako nový degustátor. Thomas je dobrý diplomat a predpokladal som, že to povedal len zo zdvorilosti, aby upokojil moje nadšenie. Po skvelej prezentácii slovenských mladých vín a následných zoznamovacích rozhovoroch s vinármi sme sa rozlúčili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dva dni po našom stretnutí v Modre som dostal z Belgicka pozvánku degustátora na CMB Luxemburg 2011. Nechcel som tomu ani uveriť a skákal som od radosti. Pri poďakovaní som sa prihovoril ešte za ďalšieho degustátora zo Slovenska. Na koniec sme sa luxemburgskej parády zúčastnili štyria: Rastislav Čistý, Ing. Vladimír Hronský, Ing. Andrej Ondrejmiška a Adriana Zálová.

V lete 2011 som sprevádzal po slovenských vinárstvach a ďalších historických pamiatkach hlavného organizátora CMB Thomasa Costenobleho s jeho pani manželkou, Thomasom Brandlom , Ing. Líviu Lukáčovú a Framtiška Stana zo SACR. Táto návšteva taktiež prispela k pozitívnemu rozhodnutiu organizátorov CMB o budúcej organizovanej destinácii pre rok 2013, ktorou sa stalo Slovensko..

Ing. Andrej Ondrejmiška

Ing. Andrej Ondrejmiška

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Wine lover Zoznam autorových rubrík:  Víno zo SlovenskaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu