Bude to 20. ročník CMB súťaže vín usporiadanej na Slovensku, v krajine oslavujúcej 20. výročie vzniku samostatnosti. Jej začiatok bol v Bruseli v roku 1994, v Belgicku, ktoré prakticky ani nie je producentom vína. Po šiestom ročníku sa organizátori rozhodli z výstavy urobiť prezentáciu vín a vinohradníckych destinácii v Európe. Bola to dobrá myšlienka a voľba.
Vysoké zastúpenie degustátorov vína z radov známych novinárov venujúcich sa vinárskej téme, vínnej kultúre je dobrý spôsob propagácie vína, krajín a krajov dorábajúcich víno.
Organizátori výstavy sa pripravujú na ochutnávku a hodnotenie viac ako 8 000 vzoriek vína z 50 krajín. Bude ich posudzovať 300 degustátorov z celého sveta.
Úspešné zvládnutie takéhoto náročného podujatia si žiada dokonalú organizáciu a zabezpečenie. K hodnoteniu doterajšej prípravy a ďalšieho postupu sa 11. decembra zišli v Bratislave predstavitelia CMB, vedenie Slovenskej agentúry cestovného ruchu a zástupcovia slovenských vinárov a vinohradníkov.
Riaditeľ CMB Thomas Costenoble pripomenul základné ciele výstavy: predstaviť víno krajiny a jeho identitu v celom svete, porovnať ho s okolitými vinárskymi krajinami, vytvoriť atraktívne portfolio vína, zabezpečiť jeho miesto v globálnom svete a vybrať atraktívne vína za primeranú cenu.
Súčasťou CMB bývajú fakultatívne výlety degustátorov do vinárstiev reprezentujúcich vystavujúcu krajinu. Poznaním kraja a jeho vínnej kultúry oboznamujú svojich čitateľov a šíria informácie o hostiteľskej krajine.
Účasť vinárov na svetových súťažiach a výstavách nie je lacná záležitosť. CMB v Bratislave ponúka možnosť využiť domáce prostredie a podporiť aj menších vinárov dorábajúcich vína z hrozna svojich vinohradov. Budú sa môcť predstaviť na súbežnej výstave slovenských vinárov, ktorú bude organizovať o.z. Víno zo Slovenska.